Tak Kenal, Maka Tak Cinta.... #kitapunyamalaysia

Histo Song, terdiri daripada 2 istilah bahasa Inggeris. Histo, iaitu perkataan yang berasal daripada History, bermaksud Sejarah, manakala Song adalah lagu nyanyian. Histo Song merupakan suatu produk inovasi yang merangkumi Tajuk Identiti Negara Kita, yakni suatu pendedahan kepada murid tentang negara tercinta kita, Malaysia.


Histo Song merupakan satu produk inovasi yang merangkumi beberapa inisiatif pembelajaran secara menyeronokkan seperti QRCODE, VRBOX, ROYAL ROULETTE dan BLOGGER di mana membolehkan murid untuk belajar subjek Sejarah secara atas talian sama ada melalui Quizziz (Kuiz Atas Talian) , MYMap (GoogleMap), 360Video Muzik Lagu.  HistoSong dilengkapi dengan beberapa elemen ICT yang bertepatan dengan konsep PAK-21 seperti yang ditekankan oleh Kementerian Pendidikan Malaysia melalui gagasan Revolusi Industri (IR4.0). 

Dengan ini, Histo Song merangkumi 6 unit yang berkaitan dengan Identiti Negara Kita. Contohnya,

Unit 7: Yang di-Pertuan Agong Payung Negara,
Unit 8: Jata Negara,
Unit 9: Bendera Berkibar,
Unit 10: Negaraku,
Unit 11: Bahasa Melayu Bahasa Kebangsaan,
Unit 12: Bunga Kebangsaan.

"HistoSongBlog" ini juga adalah untuk menggalakkan orang ramai dapat meningkatkan lagi pengetahuan berkenaan negara tercinta kita, Malaysia sekaligus dapat membentuk jati diri dan rasa bersyukur serta sayang kepada negara dalam kalangan rakyat marhen.

Comments

Popular posts from this blog

Unit 8: Jata Negara

Unit 12: Bunga Kebangsaan

Unit 11: Bahasa Melayu Bahasa Kebangsaan